A Moodle-be történő belépés a nagy piros Belépés M365 (SOE) azonosítóval gombra kattintva lehetséges, ezt megnyomva az egyetemi (uni-sopron.hu) fiókjával kell bejelentkeznie.

A belépés e központi azonosítóhoz kötött, amihez csak az egyetem IT csapatának van hozzáférése. Az alábbiakban összegezzük a Moodle belépéssel kapcsolatos leggyakoribb problémákat és a kapcsolódó megoldásokat. Fontos: belépési probléma esetén az alább linkelt - beállított témakörű - hibabejelentő űrlapokat használja. A belépés központi IT szolgáltatás, nem Moodle specifikus, a Moodle témakörben beküldött hibabejelentéseket viszont a Digitális oktatásmódszertani munkacsoport kapja meg, akik ebben sajnos nem tudnak segíteni, a belépési problémákat az Informatikai osztály fogja tudni megoldani.

A Moodle-ba az egyetemi (M365 / AD / UNI-SOPRON ID nevekkel illetett) azonosítójával tud belépni, ami NeptunKód@uni-sopron.hu formátumú, ahol a NeptunKód az Ön neptun kódja. Ezt a fiókot Ön nem sokkal a beiratkozása után kapja meg, a hozzáférését az Ön, felvételikor megadott, privát e-mail címére küldi ki az IT csoport. Amennyiben Önnek ez az első szemesztere és ezt még nem kapta meg, e hibajegy alatt tud az IT csoportnak jelezni: https://helpdesk.uni-sopron.hu/open.php?topicId=15

Ön ezzel a fiókjával tud belépni például az egyetemi levelezésébe, az MS Teams-be, illetve az itteni jelszavával és a neptun kódjával tud belépni például az egyetemi wifi hálózatra is. Kiinduló jelszava a születési dátuma ééééhhnn formátumban, melyet a https://admin.uni-sopron.hu oldalon tud(ott) megváltoztatni. Fontos, hogy a neptun rendszerhez kapcsolódó jelszava és az UNI-SOPRON ID jelszava független egymástól. Ha elfelejtette az e-mail címéhez, így a Teamshez, Moodle-hoz stb. kapcsolódó jelszavát, ennek megváltoztatásában az egyetem IT csoportja tud segítségére lenni, itt tudja felvenni a kapcsolódó hibajegyet (ez nem Moodle probléma, nem a Moodle témakörnél kell bejelenteni): https://helpdesk.uni-sopron.hu/open.php?topicId=17

Az UNI-SOPRON ID-ről itt olvashat részletesebben: http://student.uni-sopron.hu/kezdolap

Gyakori hiba, hogy a Belépés M365 (SOE) azonosítóval gombra kattintva nem ajánlja fel a rendszer a belépési adatok megadását, hanem egy angol nyelvű hibaüzenet jön fel. Másolja ezt le és fordíttassa le egy fordítóval, vagy egy mesterséges intelligencia alkalmazással. Ilyen esetben az a legjellemzőbb, hogy a böngésző egy másik fülén valamilyen Microsoft felhő alkalmazásba be van jelentkezve egy másik fiókkal. A rendszer észleli ezt és kényelmi megoldásként ugyanezzel a fiókkal próbálja meg beléptetni az újabb Microsoft hitelesítés esetén is, viszont ez ezen az oldalon hibára fut. Próbáljon meg belépni más típusú - pl. Chrome használata esetén Firefox, Edge, Opera stb. - böngészővel. Ha ott működik, akkor nagy valószínűséggel az alapértelmezett böngészőjében a fenti ok miatt észlel hibát.

Ha a magán-/céges fiókjával próbált belépni, az angol nyelvű hibaüzenet ezt fogja tartalmazni. Használja az uni-sopron.hu fiókját, mely NeptunKód@uni-sopron.hu formátumú, ahol a NeptunKód az Ön neptun kódja.

Amennyiben továbbra sem tud belépni, kérjük, jelezze itt: Hibabejelentő űrlap
Kérjük, részletesen, képernyőképekkel kiegészítve mutassa be a problémát, hogy pontosan látható legyen, hogy a belépési folyamat mely lépésében és mi a probléma.

Amennyiben nem lát egy adott kurzust:

A Moodle-ban a beiratkozás módszerét az adott kurzus oktatója állítja be. Ha hallgatói saját beiratkozást állít be, akkor bal felül a Kezdőlap opciót választva, majd az oldal alján a Kurzuskategóriák között tallózva tudja megtalálni a kurzust. Ennek nyitóoldalán lehet megadni a legelőször kért beiratkozási kulcsot. Ezt a kulcsot az oktató adja meg vagy a tanórán, vagy a neptunon keresztül.

Az oktatónak lehetősége van neptun alapú beiratkozást is beállítani. Ez esetben a beállítást követő belépés után a hallgató, aki felvette a neptunban a kurzust, automatikusan beiratódik. Ez neptun kód alapon megy, ami az oldalra történő legelső belépés utáni hajnalon töltődik be a felhasználói profilba. Ha Ön még nem járt a portálon, ma lépett be legelőször, akkor még nincs megadva a neptun kódja. Ez másnap hajnalban kerül be és utána beiratódik, ha az oktató ezt a beiratkozást beállította. Ezt meggyorsíthatja, ha belép a profiljába, a profil szerkesztése opciót választja és legalul az Opcionális részben megadja a neptun kódját. Utána kilép, újra belép és a rendszer beiratkoztatja az adott kurzusba. Ha látja a neptun kódját, de nem került be a kurzusba, akkor nagy valószínűséggel nincs beállítva a neptun alapú beiratkozás a kurzusban. Ez esetben forduljon az oktatójához, ő fog tudni segíteni.

Nem minden tantárgyhoz/kurzushoz készül Moodle kurzus, az oktató dönti el, hogy szeretné-e az adott tantárgyat a Moodle lehetőségeivel is megtámogatni. Az oktató tájékoztatni fogja önöket a tanórán, hogy a szükséges tananyagokat mikor és milyen formában fogják tudni elérni. Ha már volt tanóra és ez nem történt meg, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az oktatóval, a tananyagokhoz a hozzáférést (a Moodle kurzushoz is) ő fogja tudni biztosítani.

Üdvözlettel:

Digitális oktatásmódszertani csoport

Utolsó módosítás: 2025. október 11., szombat, 22:20