A tárgy keretében a hallgatók megismerkednek a termékfejlesztéshez szükséges piaci információk kutatásának elméletével és gyakorlatával (ötletfejlesztés, koncepció,- prototípus tesztek, piacravezetés). Az órákon elsajátítják a piaci információk vezetői döntésekben való felhasználásának alapjait, készségeit. A tárgy oktatásának célja, hogy a végzett termékmenedzserek képesek legyenek a piaci és műszaki információk összefüggéseinek feltárására és alkalmazásukra a termékfejlesztési folyamatban, design thinking módszertani megközelítésben. A kreatív folyamatot középpontba helyezve az emberre és az élményre fókuszálva az empátia és megértés kulcstényezőkből kiindulva közelítjük a termék-, szolgáltatásfejlesztési folyamatot. Eszerint a tesztelés ismeretet nyújt a felhasználókról az empatikus problémafelismerési szakaszban, támogatja a fogyasztói probléma definiálását és újradefiniálást, illetve a koncepcióalkotást, a prototípusok fejlesztését és a piacra vitelt.