DOK Tavaszi workshopok - Fókuszban az értékelés
Téma ismertetése
-
DOK Tavaszi workshopok - Fókuszban az értékelés
A Digitális oktatásmódszertani csoport (DOK) a tavaszi és őszi szemeszterekben különálló workshopokkal szeretné segíteni az oktatómunkát. Tavasz workshopjaink az értékelés témakörét fogják több nézőpontból körüljárni. Előadóink az ország neves egyetemeinek oktatói és oktatásfejlesztői, akik rövid, 2 órás gyakorlatorientált workshopokkal várják az érdeklődőket. Az április 4-i workshop személyes jelenléttel szervezett, az azt követő alkalmak online (MS Teams) lebonyolításúak.
Workshopokra a címek alatt található regisztrációs linken tudnak jelentkezni. Minden workshopra külön regisztráció szükséges.
Az értékelés újragondolása: az MI-ellenállótól az MI-integráló megoldásokig
Április 4. 10:00-12:00 - személyes jelenléttel, B épület
Dr. Horváth László (ELTE PPK)
A workshop célja, hogy a résztvevőkkel közösen átgondoljuk, milyen kihívásokat rejtenek magukban a generatív mesterséges intelligencia megoldások a felsőoktatási tanulási-tanítási folyamat szempontjából. Központi kérdés, hogyan alakítsuk át a tanulási eredmények elérését segítő feladatokat annak érdekében, hogy azok továbbra is értelmesek, relevánsak maradjanak az MI tükrében és támogassák az akadémiai integritás megőrzését. A workshop keretében jó gyakorlatok és különböző döntéstámogató modellek segítségével vizsgáljuk meg a résztvevők saját kurzusaihoz kapcsolódó értékelési feladatokat.
Win-Win értékelés - Hogyan tervezzük meg kurzusunk értékelését, hogy abból a hallgatókkal együtt legtöbbet profitáljunk?
Április 10. 15:30-17:30 (Online – Teams)
Dr. Papp-Danka Adrienn (BGE)
Az oktató adott kurzusra vonatkozó értékelési rendszere egy tervezett, előre felépített rendszer. A bemutató alkalmával ahhoz adunk támpontot, hogy ezt a rendszert milyen elemekből lehet felépíteni. Így többek között beszélni fogunk az órai tanulási eredmények elérésének ellenőrzési lehetőségeiről, a hallgatói önértékelés biztosításának módjairól, illetve arról, hogy miért érdemes többféle ellenőrzési-értékelési módszert alkalmazni egy kurzus során. A bemutató célja, hogy az oktató meglássa az összefüggést a hallgatói teljesítmény és saját oktatói gyakorlata és annak fejlesztése között.
Értékelőtáblák a gyakorlatban – hatékony és átlátható visszajelzés
Május 23. 10:00-12:00 (Online – Teams)
Dr. Tóth-Mózer Szilvia (ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet)
Beadandók? Kreatív feladatok? Az értékelés gyakran időigényes és kihívásokkal teli folyamat, különösen, ha a cél nem csupán egy érdemjegy vagy pontszám kiosztása, hanem a hallgatók fejlődésének támogatása is. Az értékelőtábla segítségével az értékelés gyorsabbá, objektívebbé és strukturáltabbá válik, miközben a hallgatók számára is részletesebb visszajelzést biztosít.
A workshopon a résztvevők megismerhetik az értékelőtáblák különböző típusait és alkalmazási lehetőségeit.
Közösen megvizsgáljuk, melyik formátum lehet a legmegfelelőbb az Ön számára. Gyakorlatban is kipróbáljuk, hogyan lehet egy-egy konkrét feladatra hatékony értékelőtáblát készíteni.
Ha tud, hozhat magával egy hallgatóknak szánt kreatív feladatot, és dolgozhatunk együtt egy jól működő, személyre szabott értékelőtábla kialakításán.
-
-
Win-Win értékelés - Hogyan tervezzük meg kurzusunk értékelését, hogy abból a hallgatókkal együtt legtöbbet profitáljunk?
-