Téma ismertetése

  • DOK Tavaszi workshopok - Fókuszban az értékelés

    A Digitális oktatásmódszertani csoport (DOK) a tavaszi és őszi szemeszterekben különálló workshopokkal szeretné segíteni az oktatómunkát. Tavasz workshopjaink az értékelés témakörét fogják több nézőpontból körüljárni. Előadóink az ország neves egyetemeinek oktatói és oktatásfejlesztői, akik rövid, 2 órás gyakorlatorientált workshopokkal várják az érdeklődőket. Az április 4-i workshop személyes jelenléttel szervezett, az azt követő alkalmak online (MS Teams) lebonyolításúak.

    Workshopokra a címek alatt található regisztrációs linken tudnak jelentkezni. Minden workshopra külön regisztráció szükséges.

     

    Az értékelés újragondolása: az MI-ellenállótól az MI-integráló megoldásokig

    Regisztráció

    Április 4. 10:00-12:00 - személyes jelenléttel, B épület

    Dr. Horváth László (ELTE PPK)

    A workshop célja, hogy a résztvevőkkel közösen átgondoljuk, milyen kihívásokat rejtenek magukban a generatív mesterséges intelligencia megoldások a felsőoktatási tanulási-tanítási folyamat szempontjából. Központi kérdés, hogyan alakítsuk át a tanulási eredmények elérését segítő feladatokat annak érdekében, hogy azok továbbra is értelmesek, relevánsak maradjanak az MI tükrében és támogassák az akadémiai integritás megőrzését. A workshop keretében jó gyakorlatok és különböző döntéstámogató modellek segítségével vizsgáljuk meg a résztvevők saját kurzusaihoz kapcsolódó értékelési feladatokat.

     

    Win-Win értékelés - Hogyan tervezzük meg kurzusunk értékelését, hogy abból a hallgatókkal együtt legtöbbet profitáljunk?

    Regisztráció

    Április 10. 15:30-17:30 (Online – Teams)

    Dr. Papp-Danka Adrienn (BGE)

    Az oktató adott kurzusra vonatkozó értékelési rendszere egy tervezett, előre felépített rendszer. A bemutató alkalmával ahhoz adunk támpontot, hogy ezt a rendszert milyen elemekből lehet felépíteni. Így többek között beszélni fogunk az órai tanulási eredmények elérésének ellenőrzési lehetőségeiről, a hallgatói önértékelés biztosításának módjairól, illetve arról, hogy miért érdemes többféle ellenőrzési-értékelési módszert alkalmazni egy kurzus során. A bemutató célja, hogy az oktató meglássa az összefüggést a hallgatói teljesítmény és saját oktatói gyakorlata és annak fejlesztése között.

     

    Értékelőtáblák a gyakorlatban – hatékony és átlátható visszajelzés

    Regisztráció

    Május 23. 10:00-12:00 (Online – Teams)

    Dr. Tóth-Mózer Szilvia (ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet)

    Beadandók? Kreatív feladatok? Az értékelés gyakran időigényes és kihívásokkal teli folyamat, különösen, ha a cél nem csupán egy érdemjegy vagy pontszám kiosztása, hanem a hallgatók fejlődésének támogatása is. Az értékelőtábla segítségével az értékelés gyorsabbá, objektívebbé és strukturáltabbá válik, miközben a hallgatók számára is részletesebb visszajelzést biztosít.

    A workshopon a résztvevők megismerhetik az értékelőtáblák különböző típusait és alkalmazási lehetőségeit.

    Közösen megvizsgáljuk, melyik formátum lehet a legmegfelelőbb az Ön számára. Gyakorlatban is kipróbáljuk, hogyan lehet egy-egy konkrét feladatra hatékony értékelőtáblát készíteni.

    Ha tud, hozhat magával egy hallgatóknak szánt kreatív feladatot, és dolgozhatunk együtt egy jól működő, személyre szabott értékelőtábla kialakításán.

  • Az értékelés újragondolása: az MI-ellenállótól az MI-integráló megoldásokig

  • Win-Win értékelés - Hogyan tervezzük meg kurzusunk értékelését, hogy abból a hallgatókkal együtt legtöbbet profitáljunk?

  • Értékelőtáblák a gyakorlatban – hatékony és átlátható visszajelzés