Téma ismertetése

  • Játékosítás az oktatásban - 2025. augusztus 28-29.

    A Digitális oktatásmódszertani csoport (DOK) az őszi szemeszterekben ismét képzésekkel, workshopokkal segíti az oktatómunkát. A tanévet indító első képzésünk a Képzők Képzése program keretében a játékosítás témakörét fogja gyakorlatorientáltan bemutatni.

    Két nap – gyakorlatorientált tanulás, közös gondolkodás, módszertani inspiráció. A képzést tanúsítvánnyal zárjuk, és az itt született ötleteket (amennyiben igénylik) együtt fejlesztjük tovább.

    A képzés mindkét része jelenléti workshop, amelynek maximális létszáma: 40 fő

    Képzési idő: 12 óra

    2025. augusztus 28. Helyszín: B épület 7-es tanterem (2. emelet)
    08:10 – 08:20 Megnyitó
    08:20 – 9:50

    A gamifikált tanulási környezet megtapasztalása csoportmunkában
    (Horváthné Gyurisán Szabina)

    10:15 - 12:00

    Elméleti alapok az első egységben tapasztalt élmények, megfigyelések beépítésével
    (Horváthné Gyurisán Szabina)

    12:40 – 15:00

    Jógyakorlatok bemutatása és résztvevői reflexiók
    (Horváthné Gyurisán Szabina)

    2025. augusztus 29. Helyszín: B épület 7-es tanterem (2. emelet)
    08:30 – 12:00

    Jelenléti munkacsoportos műhelymunka
    (Györgyi-Ambró Kristóf)

     

    Gamifikáció a felsőoktatásban – tapasztalja meg, tervezzen tudatosan, alkalmazza hatékonyan!

    augusztus 28. 8:10-15:00

    Habár a játékosítás (gamifikáció) egyre elterjedtebb az oktatásban, sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a tervezés során mennyire körültekintően kell eljárni ahhoz, hogy valóban hatékony tanulásszervezési módszer legyen: strukturális és tartalmi eszközökkel támogassa a hallgatók bevonódását a tanítási-tanulási folyamatba, segítse az önszabályozó tanulás kialakítását és az egyéni tanulási utak megvalósítását.

    A Gamifikáció workshopon a közös munkát játékosított közegben kezdjük – így nemcsak elméleti szinten hall róla, hanem át is éli, mit jelent ilyen módon tanulni. Ezt követően a tapasztalatokra építve, lépésről lépésre ismerkedünk meg a játékosítás fogalmával, módszertanával, tervezési szempontjaival és értékelési lehetőségeivel.

    A jelenléti workshopot követő időszakban konzultációs lehetőséget biztosítunk – egyénileg vagy kisebb (3–5 fős) szervezeti egységekben –, hogy az elsajátított eszközöket sikeresen tudja beépíteni saját oktatási gyakorlatába.

    Konzultációk egyéni időpontfoglalás alapján legkésőbb 2025. szept. 30-ig.

     

    Jelenléti munkacsoportos műhelymunka

    augusztus 29. 8:30-12:00

    A csütörtöki workshop alapjaira építve ezen a délelőttön kiscsoportos formában folytatjuk a közös munkát. A résztvevők konkrét kurzuselemeket, játékosított tanulási helyzeteket és feladatokat tervezhetnek meg – saját tantárgyaikhoz igazítva. A cél, hogy a közösségi ötletelés és a megosztott oktatási tapasztalatok révén inspiráló és beépíthető példák szülessenek. A kidolgozott ötletekre szakmai visszajelzés is érkezik.

    A délelőtt második felében egy játékos keretben megismerkedünk a Kahoot működésével, amely egy további lehetőségeket kínál a tanórák játékosítására.

     

    Kimeneti követelmény:

    "Hogyan tudná alkalmazni a játékosítást?" címmel egy játékosítási ötlet/gyakorlat koncepciójának felvázolása, amelyet a péntek délelőtti műhelymunkán és egyéni konzultációkon is van lehetőség fejleszteni. (Terjedelmi kikötés nincsen.)

    Beadásának határideje: 2025. szeptember 30.

    Feltöltés a Moodle kurzusoldalon.

     

    A képzés elvégzésének igazolása:

    Tanúsítvány

  • Jelentkezés a képzésre

  • Segédanyagok, prezentáció

  • Kimeneti feladat leadása