DOK őszi workshopok, 2025 - Innovatív oktatás és kutatás
Section outline
-
DOK őszi workshopok, 2025 - Az innovatív oktatás és kutatás
A Digitális oktatásmódszertani csoport (DOK) az őszi szemeszterben is különálló workshopokkal szeretné segíteni az oktatómunkát. Az alkalmak középpontjában a mesterséges intelligencia alkalmazása, az interaktív tanítási eszközök és a kooperatív tanulásszervezés állnak. Előadóink kétórás, személyes jelenléttel zajló műhelymunkákon vezetik be az érdeklődőket az adott téma gyakorlatába.
Workshopokra a címek alatt található regisztrációs linken tudnak jelentkezni. Minden workshopra külön regisztráció szükséges.
A kooperatív projektmódszer
Október 9., 13:00–15:00 - személyes jelenléttel, B épület
Dr. Banadics Adrienn (SOE)
Hogyan lehet valóban együttműködésre ösztönözni a hallgatókat?
Hogyan teheti az oktató a tanulási folyamatot hatékonyabbá – mentor szerepben?Ebben a 1,5-2 órás interaktív műhelyfoglalkozásban megismerheted a PwC által fejlesztett kooperatív projektmódszertant, amelyet digitális tananyagfejlesztés során alkalmaztunk a Course Garden platformon.
A módszertan fókuszában:
- önálló tanulás + mentorálás,
- meghatározott szerepek a hallgatói csoportokban,
- célzott részfeladatok,
- és a 360°-os értékelés, amely segíti a valós tanulást és a felelősségvállalást
Az alkalom során rövid elméleti áttekintés után kooperatív csoportfeladatot is végzünk, így első kézből tapasztalhatod meg, milyen dinamikákat és kihívásokat rejt ez a megközelítés – oktatóként és hallgatóként egyaránt.
Cél: olyan eszközt adni a kezedbe, amellyel csökkenthető a „potyautas-effektus”, és amely támogatja a valódi, közös tudásépítést.
Gyere el, ha szeretnél egy jól működő, gyakorlatban kipróbált módszert megismerni – és kipróbálni!
Interaktív előadások, feladatok Kahoot! segítségével
November 7., 10:00–12:00 személyes jelenléttel – B épület
Györgyi-Ambró Kristóf (SOE)
A workshop során a résztvevők megismerik a Kahoot! platform oktatási célú felhasználásának lehetőségeit. Bemutatjuk, hogyan tehető egy előadás interaktívvá, játékosító elemekkel támogatva a hallgatói részvételt és motivációt. Kitérünk arra is, hogyan adható ki Kahoot! feladat önálló munkára a Moodle-felületen keresztül. Emellett bemutatunk néhány kevésbé ismert, haladó funkciót is a platformon.
A workshopot úgy tervezzük, hogy kezdő és gyakorlottabb Kahoot! felhasználók számára is izgalmas legyen!
Kutatástámogatás MI segítségével
November 21., 10:00–12:00 személyes jelenléttel – B épület
Dr. Horváth László (ELTE PPK)
A workshop célja, hogy bemutassa a mesterséges intelligencia integrált kutatástámogató szerepét, különös tekintettel a cikkírás folyamatára. A résztvevők megismerkednek az MI-alapú eszközök összehangolt alkalmazásával, az agentek és projektszemlélet bevezetésével a kutatási workflow különböző szakaszaiban – az irodalomkutatástól a szövegalkotáson át a publikációig.
-
A tananyag az RRF-2.1.2-21-2022-00011jelű, „A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE-DTO) 2022-2026” című projekt keretében készült. A projekt eljárása előírja, hogy minden résztvevő kitöltsön egy belépési és egy kilépési kérdőívet az oktatáson történő részvételhez kapcsolódóan, amelyeket a SOE Projektmenedzsment Csoportja kezel a projekt adminisztrációs felületén.
Kérjük, töltse ki mindkét online kérdőívet, kitöltésük 2-3 percet vesz igénybe. (A teljes tananyag csak a két kérdőív beküldése után válik elérhetővé.)
A pályázat teljesítése szempontjából az is megfelelő, ha kitöltéstkora belépési kérdőívben csak az 1. és 2. kérdést válaszolja meg, és a 3. kérdésnél az elutasító nyilatkozat lehetőségét jelöli meg, majd beküldi a kérdőívet, a kilépési kérdőívnél pedig az 1. kérdést válaszolja meg és jelöli az elutasító nyilatkozat lehetőségét, majd beküldi a kérdőívet. -
A tananyag az RRF-2.1.2-21-2022-00011jelű, „A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE-DTO) 2022-2026” című projekt keretében készült. A projekt eljárása előírja, hogy minden résztvevő kitöltsön egy belépési és egy kilépési kérdőívet az oktatáson történő részvételhez kapcsolódóan, amelyeket a SOE Projektmenedzsment Csoportja kezel a projekt adminisztrációs felületén.
Kérjük, töltse ki mindkét online kérdőívet, kitöltésük 2-3 percet vesz igénybe. (A teljes tananyag csak a két kérdőív beküldése után válik elérhetővé.)
A pályázat teljesítése szempontjából az is megfelelő, ha kitöltéstkora belépési kérdőívben csak az 1. és 2. kérdést válaszolja meg, és a 3. kérdésnél az elutasító nyilatkozat lehetőségét jelöli meg, majd beküldi a kérdőívet, a kilépési kérdőívnél pedig az 1. kérdést válaszolja meg és jelöli az elutasító nyilatkozat lehetőségét, majd beküldi a kérdőívet.
